Pagina's

25 september 2013

nam nam ... de quiche van den bram




superlekker, super weinig werk, super goed uitgevonden door Bram ...  en zo moeilijk is het niet ... kon alleen maar lukken dus ... !

Ik zet het recept effe hier zodat ik het zeker niet verlies, ... maar lees gerust mee :-) (ik weet het, de foto kon beter, maar 't zag er te goed uit, ik kon niet wachten :-) ...)




 Nodig:
- een rol bladerdeeg
- 3 eieren
- 20 cl room
- 1 courgette
- 1 aubergine
- 1 rode paprika
- 1 ui
- 1 teentje look
- beetje rozemarijn
- feta
- kerstomaatjes
  • Leg de bladerdeeg klaar in de vorm.
  • Snij de courgette, aubergine en paprika in blokjes en bak ze kort aan in een pan met olijfolie, samen met wat rozemarijn.
  • Snij de ui in stukjes, zet het vuur wat lager en voeg de ui samen met een geperst teentje look toe, even laten meebakken tot de ui glazig is.
  • Stort deze mengeling in de vorm met bladerdeeg.
  • Strooi hierover de in twee gesneden kerstomaatjes en de fetablokjes.
  • Vul de vorm verder met het mengsel van ei en room (met peper en zout).
  • Als laatste nog wat cayennepeper toevoegen.  
  • En dan in de oven op 200 graden tot het eiermengsel gaar is.  Als het deeg al bruin is en de rest nog niet, zet de oven dan iets zachter ..
Ik deed er nog een gemengd slaatje bij, met fetablokjes en olijfjes.
Echt echt lekker! Smakelijk!!

1 opmerking:

eva maria zei

Jammie, eentje om,te onthouden, thanks!